Lioton - postaw na aktywność, żel Lioton 1000

Problemy żylne mogą stać się również problemem kosmetycznym, szczególnie latem, kiedy chcemy pokazać swoje nogi. Heparyna, zawarta w żelu Lioton 1000 poprawia mikrokrążenie skóry i pomaga zmniejszyć obrzęk.
Ponadto istnieje kilka innych sposobów, które mogą wzmocnić twój układ krążenia niezależnie od pory roku.

 

Co robić, aby mieć zdrowe nogi, i czego unikać

Jedzenie o wysokiej zawartości błonnika

Dobrze wiadomo, że jedzenie obfitujące w błonnik pomaga zapobiegać powstawaniu żylaków. Spożywanie dostatecznych ilości błonnika zapobiega zaparciom, które zwiększają ucisk brzuszny i mogą powodować przeciążenie układu żylnego.

 

Owoce i wino

Silne przeciwutleniacze, takie jak witamina C i bioflawonoidy, które znajdują się w świeżych owocach, soku owocowym, a także w winie, znane są z tego, że chronią kolagenową warstwę ściany naczyń krwionośnych. Kolagen z kolei odgrywa istotną rolę w zapewnianiu elastyczności i wytrzymałości żył.

 

Odpowiednie ćwiczenia

Silne mięśnie łydek są istotnym czynnikiem wspomagającym normalny przepływ krwi w żyłach. Dzięki wywieraniu nacisku na żyły w nogach, wspierają ich ściany i pracę zastawek. Dlatego odpowiednio dobrane ćwiczenia, które zapewniają ruch i wzmacniają mięśnie łydek, mogą bardzo pozytywnie wpływać na żyły.

 

Rajstopy uciskowe

Rajstopy uciskowe zalecane są szczególnie wtedy, gdy w ciągu dnia długo stoimy lub chodzimy. Ucisk, który zapewniają takie rajstopy, wspomaga krążenie krwi w nogach. Poprzez przeciwdziałanie naciskowi wywieranemu z wewnątrz żył pomagają one tym naczyniom przepompować krew z powrotem do serca.

 

Ćwiczenia, które przyniosą natychmiastową ulgę twoim nogom

Osoby, które spędzają długi czas w pozycji siedzącej w czasie podróży autobusem, pociągiem lub samolotem, często skarżą się na bóle nóg.

Co można zrobić?

Istnieją proste i łatwe ćwiczenia – opisane poniżej – które mogą przynieść ulgę w takiej sytuacji. Staraj się wstać i chwilę pochodzić. Pij również dużo wody mineralnej i soków owocowych.

 

Lioton - ćwiczenia

Ćwiczenie 1

Lioton - ćwiczenie 1

Na stojąco: Opierając stopy płasko na podłodze, podnieś pięty tak wysoko jak potrafisz i zostań w tej pozycji przez 3 sekundy. Postaw pięty z powrotem na podłodze. Przenieś ciężar ciała na pięty i postaraj się podnieść palce.
Powtórz to ćwiczenie 10 razy.

Ćwiczenie 2

Lioton - ćwiczenie 2

Na siedząco: Powoli wysuń jedną stopę tak daleko jak potrafisz, trzymając ją płasko przy podłodze. Następnie przysuń ją z powrotem do krzesła i podnieś pięty.
Powtórz 30 razy.

Lioton - ćwiczenie 2a
Lioton - ćwiczenie 2b

Ćwiczenie 3

Lioton - ćwiczenie 3

Na siedząco: Podnieś lekko stopy. Obróć wewnętrzną krawędź stopy w kierunku środka, a następnie do góry. Potem zrób to samo zewnętrzną krawędzią stopy.
Powtórz 30 razy.

Ćwiczenie 4

Lioton - ćwiczenie 4

Na siedząco: Wyciągnij nogi do przodu. Stopy powinny być wygięte w łuk. Zrób obrót stopą w kierunku wskazówek zegara, a następnie w kierunku przeciwnym.
Powtórz pięć razy każdą stopą.

Lioton - ćwiczenie 4a

Aby pomóc swoim żyłom na dłużej, nie potrzeba wiele. Proponowane przez nas ćwiczenia mają w szczególności na celu rozciąganie mięśni dolnej partii ciała i wspomaganie przepływu krwi dzięki wywieraniu zmiennego ucisku na żyły. Wypróbuj nasz zestaw codziennych ćwiczeń dla zdrowia żył i mięśni.
Pomóż swojej krwi krążyć!

 

Rozciąganie dolnej partii ciała

Rozciąganie może poprawić krążenie krwi, zwiększyć elastyczność mięśni i zmniejszyć ryzyko urazów. Ćwiczenia przyniosą najlepsze efekty, jeżeli będziemy je wykonywać każdego dnia, szczególnie po długich okresach siedzenia lub stania. Utrzymaj każdą z tych pozycji przynajmniej przez 15 sekund!

 

Lioton - ćwiczenia

Rozciąganie mięśni bioder i pośladków

Lioton - ćwiczenia

Skrzyżuj nogi, połóż lewą stopę nad prawym kolanem. Chwyć się dłońmi za prawe udo i delikatnie przyciągnij nogę do siebie, starając się nie napinać górnej części ciała.
Powtórz to samo ćwiczenie na drugiej nodze.

Rozciąganie ścięgna podkolanowego

Lioton - ćwiczenia

Połóż się na podłodze z ugiętymi kolanami. Wyprostuj jedną nogę i przyciągnij ją do siebie, chwytając się za udo, łydkę lub kostkę. Pozwól, aby kolano było lekko ugięte.
Spróbuj wykonać to ćwiczenie drugą nogą.

Lioton - ćwiczenia
Lioton - ćwiczenia

Rozciąganie wewnętrznej części uda

Lioton - ćwiczenia

Usiądź na podłodze z wyciągniętymi nogami i złączonymi stopami. Pochyl się do przodu do chwili, kiedy poczujesz delikatne napięcie w wewnętrznej części uda.
Pamiętaj o wciągnięciu brzucha.

Rozciąganie w wykroku

Lioton - ćwiczenia

Stań w wykroku. Oprzyj kolano, które znajduje się z tyłu, o podłogę. Kolano, które znajduje się z przodu, powinno być ugięte pod kątem 90 stopni. Wciągnij brzuch. Delikatnie pochyl się do przodu, aż poczujesz napięcie w nodze lub biodrze, które znajduje się z przodu.
Spróbuj wykonać ćwiczenie na drugą stronę.

Lioton - ćwiczenia
Lioton - ćwiczenia

Rozciąganie ścięgna podkolanowego w klęku

Lioton - ćwiczenia

Zacznij od poprzedniej pozycji. Powoli przesuń się do tyłu, aż twoja noga będzie lekko ugięta. Trzymając kręgosłup prosty, pochyl się do przodu w biodrze, aż poczujesz delikatne napięcie w nodze, która jest z tyłu.
Spróbuj wykonać ćwiczenie drugą nogą.

Rozciąganie mięśnia gruszkowatego

Lioton - ćwiczenia

Oprzyj się na dłoniach i na kolanach, a następnie przyciągnij lewe kolano do wewnątrz i oprzyj na ziemi między dłońmi (dłonie na zewnątrz). Wyprostuj prawą nogę i jeżeli dasz radę, pochyl się do przodu i oprzyj przedramię na podłodze.

Lioton - ćwiczenia
Lioton - ćwiczenia

Kolana do klatki piersiowej

Lioton - ćwiczenia

Leżąc na podłodze przyciągnij kolana do klatki piersiowej i chwyć się dłońmi pod kolanami. Delikatnie przyciśnij biodra do podłogi.

Kolano do klatki piersiowej

Lioton - ćwiczenia

Zacznij od pozycji opisanej obok, a następnie wyprostuj jedną nogę i przyciągnij drugie kolano do klatki piersiowej, aż poczujesz napięcie w biodrze.
Spróbuj wykonać ćwiczenie drugą nogą.

Lioton - ćwiczenia
Lioton - ćwiczenia

Rozciąganie łydki

Lioton - ćwiczenia

Opierając się na dłoniach i kolanach, wyprostuj nogi, ale nie do końca. Delikatnie przyciśnij jedną lub obie stopy do podłogi, pamiętając o tym, żeby trzymać kręgosłup prosty i brzuch wciągnięty.

Rozciągnie łydki w klęku

Lioton - ćwiczenia

Opierając się na dłoniach i kolanach, przyciągnij lewą stopę między dłonie i delikatnie przesuń kolano do przodu, jednocześnie wciskając piętę w podłogę.

Lioton - ćwiczenia
Lioton - ćwiczenia

Skręty kręgosłupa

Lioton - ćwiczenia

Leżąc na podłodze, oprzyj prawą stopę o lewe kolano. Za pomocą lewej ręki delikatnie przyciągnij prawe kolano w kierunku podłogi, skręcając kręgosłup. Lewe ramię powinno być wyprostowane, a biodra i ramiona znajdować się na podłodze.
Wykonaj ćwiczenie na drugą stronę.

Rozciąganie mięśnia czworogłowego uda

Lioton - ćwiczenia

Połóż się na boku, podpierając się na łokciu. Wykorzystując drugą rękę, powoli przyciągnij stopę do pośladków. Trzymaj oba kolana przy sobie, a ugięte kolano powinno być skierowane w dół.
Spróbuj wykonać ćwiczenie drugą nogą.

Lioton - ćwiczenia

Responsive Menu Clicked Image